بالون‌های کره شمالی ۱۲ بار فعالیت فرودگاه اینچئون را مختل کردند-راهبرد معاصر

بالون‌های کره شمالی ۱۲ بار فعالیت فرودگاه اینچئون را مختل کردند

یکی از مقامات کره جنوبی تاکید کرد بالون‌های زباله‌ای که از کره شمالی به سمت جنوب می‌آیند، تاکنون ۱۲ مرتبه فرودگاه اینچئون را دچار اختلال کردند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۳۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، یک قانونگذار کره جنوبی روز سه شنبه گفت که تصمیم اخیر کره شمالی برای پرتاب بالون‌های زباله به سمت کره جنوبی، بر اساس داده‌های دولتی، فعالیت در فرودگاه بین المللی اینچئون که دروازه اصلی این کشور است، ۱۲ بار اختلال ایجاد کرد.

 

براساس گزارش القدس العربی، یونهاپ گزارش داد طبق داده‌هایی که اداره هوانوردی منطقه‌ای سئول به یانگ بونام، نماینده پارلمان از حزب دموکرات اصلی اپوزیسیون ارائه کرده است، باند‌های فرودگاه در ۱۲ بار در مجموع به مدت ۲۶۵ دقیقه به دلیل بالون‌هایی که از کره شمالی می‌آمدند، بسته شد. 

 

شدیدترین اختلال در ۲۶ ژوئن (۶ تیر) رخ داد، زمانی که باند‌های فرودگاه در هشت نوبت بسته شدند و تیک آف و فرود به مدت ۱۶۶ دقیقه متوقف شد.

 

به گفته آژانس اطلاعاتی کره جنوبی، کره شمالی در سال جاری حدود ۳۶۰۰ بالون پر از زباله را به سمت کره جنوبی ارسال کرده است. پیونگ یانگ می‌گوید در پاسخ به ارسال اعلامیه‌های تبلیغاتی کره جنوبی این بالون‌های زباله را به آن سوی مرز‌ها ارسال می‌کند.

 

کره شمالی و جنوبی از زمان جنگ کره در دهه ۱۹۵۰، همواره از بالون برای جنگ‌های تبلیغاتی و ضدتبلیغاتی خود استفاده کرده‌اند. این اقدام در یک سال اخیر تشدید شده و هزاران بالون از ماه می (اردیبهشت) از جانب کره شمالی به آن سوی مرز فرستاده شده‌اند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده